درسی بلاگ

وبلاگ درس پژوهی،اقدام پژوهی،گزارش تخصصی،تحقیقات معلمان،طرح جابر،طرح درس ،نمونه سوال معلمان فقط در وبلاگ درسی

درسی بلاگ

وبلاگ درس پژوهی،اقدام پژوهی،گزارش تخصصی،تحقیقات معلمان،طرح جابر،طرح درس ،نمونه سوال معلمان فقط در وبلاگ درسی

وبلاگ درس پژوهی،اقدام پژوهی،گزارش تخصصی،تحقیقات معلمان،طرح جابر،طرح درس ،نمونه سوال معلمان فقط در وبلاگ درسی

۷۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


دانلود درس پژوهی علوم سوم دبستان جانوران مهره دار

فرمت ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات 25

دانلود درس پژوهی علوم سوم ابتدایی درس مهره داران کامل و آماده بافرمت ورد قابل ویرایش تعدادصفحات 26

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

  آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :

  کامل و آماده بافرمت ورد قابل ویرایش تعدادصفحات 26


جهت دانلود کلیک کنید

  • درسی بلاگ
  • ۰
  • ۰


برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدیران و معاونان ابتدایی سال 97-96 با مشخصات ذیل آماده دانلود می باشد

قسمت های از فایل و توضیحات:

1- مقدمه

 2- اطلاعات شناسنامه ای آموزشگاه

3- تعداد کلاسها و آمار دانش آموزان

4- مشخصات همکاران

5- درصد ارتقا و غیر ارتقا و نمودار مربوطه

6- تاییدیه برنامه سالانه

7- اهداف عملیاتی سندتحول بنیادین آموزش وپرورش(۲۳ مورد)

8- اهداف کلان آموزشی و پرورشی مدرسه بر اساس ساحت های سند تحول بنیادین

9- جدول برنامه اجرایی ۱(هدف :پرورش روحیه مشارکت در فعالیتهای دینی و مذهبی ) همراه با ارزشیابی

10- برنامه اجرایی ۲(هدف:ایجاد عادتهای اخلاقی مناسب در دانش آموزان) همراه با ارزشیابی

11- برنامه اجرایی۳(هدف :پرورش روحیه نظم و انضباط در دانش آموزان) همراه با ارزشیابی

12- برنامه اجرایی ۴(هدف:تقویت مهارتهای خواندن در دانش آموزان) همراه با ارزشیابی

13- برنامه اجرایی ۵(هدف: ایجاد و تقویت عاقه دانش آموزان به فعالیتهای هنری) همراه با ارزشیابی

14- برنامه اجرایی ۶(هدف: تقویت روحیه مشارکت و تعاون در دانش آموزن) همراه با ارزشیابی

15- برنامه اجرایی ۷(هدف:تقویت ایجاد مهارتهای اجتماعی در دانش آموزان) همراه با ارزشیابی

16- برنامه اجرایی ۸(هدف:تقویت روحیه پژوهش در دانش آموزان) همراه با ارزشیابی

17- برنامه اجرایی ۸(هدف:تقویت روحیه پژوهش در دانش آموزان) همراه با ارزشیابی

18- برنامه اجرایی ۹(هدف:افزایش سطح آگاهی والدین نسبت به مسائل تربیتی فرزندان) همراه با ارزشیابی

19- برنامه اجرایی ۱۰(هدف:تقویت مهارتهای ارتباطی در معلمان) همراه با ارزشیابی

20- براورد هزینه های مختلف در طول سال تحصیلی

21- تقویم اجرایی مدارسه ( همراه با تقویم سال مراسمات در طول سال تحصیلی)

22- جدول زمانبندی شورای معلمان(چهارشنبه هر هفته در طول سال تحصیلی)

23- جدول زمان بندی اولیا و مربیان

24- جدول اسامی شورای دانش ٖموزی

25- جدول اسامی اعضای انجمن اولیا و مربیان

26- ابلاغ پروژه ی مهر

27- دعوت نامه ی پروژه ی مهر

  • درسی بلاگ
  • ۰
  • ۰


درس پژوهی ریاضی پایه دوم ابتدایی شناخت شکل های هندسی

فرمت ورد تعداد صفحات 28

درس پژوهی

نام کتاب:ریاضی پایه دوم ابتدایی.          زمان تدریس:45 دقیقه.

عنوان درس:شناخت شکل های هندسی.       تاریخ تدریس:

روش تدریس: یاد سپاری.         تعداد فراگیر: 32 نفر.

نام مدرس:

هدف کلی : شناخت شکل های هندسی.

هدف جزئی:

-       شکل های هندسی را تعریف کند.

-       شکل های هندسی را تشخیص دهد.

-       شکل های هندسی (دایره ،‌مربع ،‌ مستطیل ،‌لوزی) را بشناسد.

هدف های رفتاری:

دانش آموز بتواند درکلاس درس و بدون کمک معلم اشکال هندسی را رسم کند.

دانش آموز بتواند در مدت زمان 10 دقیقه در دفتر خود شکل دایره را بکشد و آن را رنگ کند.

دانش آموز در خانه و بدون کمک و با استفاده از وسایل اطراف خود شکل‌های هندسی را روی کاغذ رنگی


جهت دانلود کلیک کنید

  • درسی بلاگ
  • ۰
  • ۰


  • با یک دانلود صاحب دو فایل گزارش تخصصی پایه سوم  زیر قیمت شوید

  • یک فرصت طلایی برای معلمان پایه سوم

  •   فرمت فایل ها ورد و قابل ویرایش 

  • متناسب با نگارش گزارش نویسی


فایل  شماره اول : گزارش تخصصی  معلم پایه سوم علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی و فعالیت های عملکردی مثل جدول ضرب با راهکارهای خلاقانه (تعداد صفحات 22)

فایل شماره دوم : گزارش تخصصی معلم سوم دبستان در مورد علاقمند کردن دانش آموزان به خواندن قرآن با روش های مناسب (تعداد صفحات 23)


فهرست و چکیده دو گزارش هم به ترتیب ذیل

واژگان کلیدی  ومقدمه ( بیان مساله و طرح

بیان مسأله و ارزیابی از وضع موجود

اهداف گزارش  و هدف تخصصی

اهداف جزئی  و مقایسه با شاخص

جمع آوری اطلاعات و نمونه موارد مورد نظردر فرم مشاهده

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها و اطلاعات ( موانع ومشکلات مربوط به بی علاقگی به درس قرآن

راه حل های پیشنهادی  و انتخاب راه حل ها

اعتبار بخشی به راه حل ها (نقاط قوت

نظارت بر اجرای راه حل ها

پیام های قرآنی و پیشنهاد ها و راهکارها

فهرست منابع و مآخذ


جهت دانلود کلیک کنید

  • درسی بلاگ
  • ۰
  • ۰


 گزارش تخصصی آموزگار علوم تجربی چهارم چگونگی بهبود وضعیت درسی دانش آموزان در درس علوم تجربی چهارم ابتدایی

نوع فایل: (Word) قابل ویرایش

تعداد صفحات:14

مقدمه: طرح موضوع و بیان مساله 

علوم تجربی بخشی ازدانش بشری است که حاصل مطالعه وجست وجوی اودرشناخت جهان

مادی ونظام وقوانین آن است.این درس بی شک یکی ازدروس پراهمیت دوره تحصیلی متوسطه اول

محسوب می شود،چراکه پایه چهاردرس شیمی،فیزیک،زمین شناسی وزیست شناسی دوره

متوسطه دوم رااین درس مهم تشکیل می دهد.بنابراین محتوای کتاب درسی علوم تجربی وروش

تدریس آن ازاهمیت ویژه ای برخورداراست .

دانلود گزارش تخصصی آموزگار علوم تجربی چهارم چگونگی بهبود وضعیت

مسلما یکی از روش های مهم فعال تدریس،مخصوصا دردرس علوم تجربی انجام آزمایش

است.چراکه کسب مهارت هایی مانند برنامه ریزی،مشاهده دقیق،اندازه گیری،ثبت دقیق ودرست

اطلاعات،ارائه صحیح نتایج ویافتن ارتباط منطقی بین متغیرهاباانجام این فعالیت عملی ،ممکن

ومیسرمی شود.


جهت دانلود کلیک کنید



  • درسی بلاگ
  • ۰
  • ۰


 دانلود دو نمونه گزارش تخصصی پایه دوم با موضوعات زیر

موضوع اول :گزارش تخصصی اول جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزان پایه دوم با روش های خلاقانه

موضوع دوم :گزارش تخصصی دوم حل مشکل روخوانی دانش اموزان در درس فارسی

توضیحاتی از گزارش تخصصی اول

همه ی معلمان و همکاران من که پایه دوم را تدریس می کنند،  اذعان می کنند که در درس ریاضی مبحث ساعت ،محور، اعدادزوج وفرد و…. برای دانش آموزان ونحوه ی آموزش این کاربرای آنها بحثی بسیارمهم است .همه ی همکارانی که دراین پایه تدریس داشته اندمعتقدبودندکه این مباحث تاسالهای بعدی نیزبدرددانش آموزان می خورندوبرخی تجربه های عملی مفیدی داشتند.نظرات آنها رایادداشت نمودم سپس به مطالعه چندکتاب واستفاده ازمطالب یکی دو سایت آموزشی اینترنتی پرداختم.ازبچه ها نیزنظرسنجی کردم که تدریس درمحیط کلاس بهتراست یا حیاط مدرسه سپس با مدیرمدرسه هماهنگی کردم که کدام زنگ ورزش ندارند .تا تدریس رادرحیاط انجام دهم. و بدین …

مشخصات گزارش تخصصی دوم

فهرست مطالب و مقدمه

ارزیابی از وضع موجود

فرضیه های پژوهش

هدف اصلی و اهداف جزئی

جمع آوری اطلاعات

هدفهای  آموزش خواندن در دبستان

تجزیه وتحلیل داده ها و خلاصه ی یافته ها :

چگونگی اجرای راه حل ها و راه حل ها ی انتخابی

ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت اجرای طرح )

تجدید نظر در روش های انجام گرفته واعتبار بخشی

نقاط ضعف -نتیجه گیری- منابع وماخذ


جهت دانلود کلیک کنید


  • درسی بلاگ
  • ۰
  • ۰


دانلود گزارش تخصصی معلمان علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس کار و فناوری به کمک راهبرد های خلاقانه

فرمت ورد وقابل ویرایش

تعدادصفحات25

دانلود گزارش تخصصی,راهکارها و پیشنهادات,گزارش تخصصی فرهنگیان

این گزارش تخصصی جهت ارائه برای ارزشیابی و کسب امتیاز کامل و همچنین جهت ارائه به عنوان تحقیق ارتقاء شغلی بسیار کامل میباشد.

مقدمه  کوتاه
انسان می تواند با توانایی هایی که خداوند در اختیارش گذاشته و با استفاده از امکانات طبیعی و قدرت تفکر دست به اختراع و خلاقیت بزند.
استفاده از ابزار و منابع و امکانات طبیعی به دانش و کسب مهارت نیاز دارد و انسان این مهارت ها را به مرور زمان و کسب آموزش و تجربه به دست می آورد. این مهارت ها برای رفع نیازهای زندگی فردی و اجتماعی لازم است. مهارتهای عملی امر آموزش را تسهیل می کند و یادگیری مطالب درسی را با معناتر ، کامل تر و در نتیجه مفیدتر خواهد کرد. آزوبل و برونر به استفاده از وسایل دیداری و شنیداری و کارگاهی تأکید می کردند و معتقد بودند که با استفاده از این وسایل می توان به درجه بالایی از آگاهی و مهارت عملی دست یافت. استفاده ی هم زمان از دروس تئوری و عملی در مدارس و استفاده از وسایل کمک آموزشی در قالب کارگاهی می تواند به بهبود آموزش و یادگیری کامل تر منجر شود. همچنین موفق شدن در ساخت وسیله کارگاهی باعث برخورداری از اراده و اعتماد به نفس قوی، قدرت تصمیم گیری و ابتکار، خلاقیت و نوآوری، سلامت فکر و بهداشت روانی، رابطه ی مستقیمی با میزان و چگونگی عزت نفس و احساس خود ارزشمندی فرد دارد. و همچنین امروزه در اصطلاح و درمان اختلالات شخصیتی و رفتاری کودکان و نوجوانان نظیر کمرویی و گوشه گیری، لجبازی و پرخاشگری تنبلی و کمرویی به عنوان اولین و مؤثرترین گام به پرورش احساس عزت نفس، تقویت اعتماد به نفس و مهارتهای فردی و اجتماعی آنان می پردازند. مسئله عزت نفس و اعتماد به نفس از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت نوجوانان است. نوجوانانی که دارای احساس عزت نفس قابل توجهی هستند نسبت به همسالان خود در شرایط مشابه، پیشرفت تحصیلی و کارآمدی بیشتری از خود نشان می دهند و افرادی خلاق و خودکفا و کارآمد و از دیدگاه روشنتری برخوردار هستند.
غرض از اعتماد به نفس وجود قدرت و اتکایی مستقل در نفس است که در سایه آن آدمی بدون چشمداشت از کمک و مدد دیگران کاری را که آغاز کرده و می کوشد آن را به فرجام برساند. ( قائمی، علی 1364 ص 48)

بیان  وضعیت موجود
اینجانب .....سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم.در پایه هفتم این آموزشگاه 30 نفر دانش آموز دارم که علاقه ای به شرکت در کار گروهی و فعالیت های درس کار و فن آوری نداشتند.
در مقدمه ی کتاب آموزش کار و فناوری برای تدریس آن هفت هدف در نظر گرفته شده است. که از اهداف آن عبارت از «تقویت روحیه انجام دادن کار گروهی در دانش آموزان» و دوم «ایجاد زمینه برای شکوفایی استعدادهای علمی، و پرورش خلاقیت در دانش آموزان». در جای دیگر آمده است که رعایت نکات زیر در طول اجرای برنامه موجب تسهیل در تحقق اهداف یاد شده خواهد شد. فعالیت هایی  برای فعال سازی دانش آموزان و به کارگیری اطلاعات و تجربیات دانش آموزان طراحی شده است. که سعی شود این فعالیت ها به دقت اجرا شود و در پایان یک بحث کوتاه تکمیلی از طرف معلم داشته باشیم.
بیشتر مواقع برای تدریس کار و فناوری در این درس دانش آموزان را گروه بندی می کنم که از فواید آن:
1.    کمبود وسایل کمک آموزشی
2.    تشویق به یادگیری بیشتر در بین گروه
3.    وجود رقابت بین گروهها
4.    درگیر و فعال شدن همه ی دانش آموزان
در این بین مسئله ای که با آن مواجه شدم به عهده نگرفتن مسئولیت در گروه و اینکه برای انجام کار عملی آن چنان علاقه ای از خود نشان نمی دادند و با اینکه بعضی از دانش آموزان تمایل به کار گروهی نداشتند و دوست داشتند خود به تنهایی کار انجام دهند. لذا تصمیم گرفتم این موضوع را برای پژوهش انتخاب کنم تا بتوانم راه درست حل مشکل دانش آموزان را بیابم.
شناسایی مسئله
دنیای امروز دنیای تشکیل تیم های کاری است و اگر در هر موسسه یا سازمان افراد موفق به کار گروهی نشوند، شرکت و سازمان، یکی از کلید های مهم موفقیت را از دست داده است. دوران کنونی، دوران تخصص های متفاوت است. امروز دیگریک نفر تنها به صرف این که در یک رشته تخصص یا حتی فوق تخصص دارد نمی تواند در فعالیت های مختلف آموزشی، تجاری، اقتصادی، درمانی و... موفق باشد.
یکی‌ از معیارهایی‌ که‌ کشورهای‌ توسعه‌ یافته‌ را از کشورهای‌ در حال توسعه‌ مجزا می‌کند، فرهنگ‌ گروهی‌ کار کردن‌ است‌، در کشورهای‌ توسعه‌ نیافته‌، افراد علاقه‌یی‌ به‌ فعالیت‌های‌ گروهی‌ ندارند و همین‌ امر سبب‌ می‌ شود علاوه‌ بر صرف‌ انرژی‌ بیشتر، کارها با کیفیت‌ پایین‌ترین‌ انجام‌ پذیرد. اصولا جهت‌ رسیدن‌ به‌ یک‌ جامعه‌ کارآفرین‌، رشد فعالیت‌های‌ گروهی‌ نیز ضروری‌ است‌ و بدون‌ چنین‌ ویژگی‌، کارآفرینی‌ در جامعه‌ فراگیر نخواهد شد. حال‌ ما با این‌ سوال‌ روبرو خواهیم‌ بود که‌ چگونه‌ باید یک‌ گروه‌ کاری‌ موفق‌ را سازماندهی‌ کنیم‌ و چه‌ شرایط‌ فرهنگی‌ باید بر این‌ گروه‌ حاکم‌ شود تا بتواند به‌ اهداف‌ مورد نظر خود دست‌ یابد. برای‌ رسیدن‌ به‌ این‌ هدف‌ باید از قدم‌های‌ کوچک‌ آغاز کرد تا در نهایت‌ با کسب‌ تجربیات‌ لازم‌ بتوان‌ به‌ تشکیل‌ گروه‌های‌ بزرگتر اقدام‌ نمود.
یکی‌ از معیارهایی‌ که‌ کشورهای‌ توسعه‌ یافته‌ را از کشورهای‌ در حال توسعه‌ مجزا می‌کند، فرهنگ‌ گروهی‌ کار کردن‌ است‌، در کشورهای‌ توسعه‌ نیافته‌، افراد علاقه‌یی‌ به‌ فعالیت‌های‌ گروهی‌ ندارند و همین‌ امر سبب‌ می‌ شود علاوه‌ بر صرف‌ انرژی‌ بیشتر، کارها با کیفیت‌ پایین‌ترین‌ انجام‌ پذیرد. اصولا جهت‌ رسیدن‌ به‌ یک‌ جامعه‌ کارآفرین‌، رشد فعالیت‌های‌ گروهی‌ نیز ضروری‌ است‌ و بدون‌ چنین‌ ویژگی‌، کارآفرینی‌ در جامعه‌ فراگیر نخواهد شد. حال‌ ما با این‌ سوال‌ روبرو خواهیم‌ بود که‌ چگونه‌ باید یک‌ گروه‌ کاری‌ موفق‌ را سازماندهی‌ کنیم‌ و چه‌ شرایط‌ فرهنگی‌ باید بر این‌ گروه‌ حاکم‌ شود تا بتواند به‌ اهداف‌ مورد نظر خود دست‌ یابد. برای‌ رسیدن‌ به‌ این‌ هدف‌ باید از قدم‌های‌ کوچک‌ آغاز کرد تا در نهایت‌ با کسب‌ تجربیات‌ لازم‌ بتوان‌ به‌ تشکیل‌ گروه‌های‌ بزرگتر اقدام‌ نمود.
اثرات یادگیری از طریق کار گروهی و همیاری را می توان در این 5 بند خلاصه کرد :
1.افراد از یکدیگر می آموزند
2.انگیزه جهت یادگیری راافزایش می دهد
3.احساسات مثبت نسبت به یکدیگر را افزایش می دهد واز جدایی و تنهایی می کاهد وروابط دوستانه ایجاد می کنند
4.باعث تقویت مهارتهای اجتماعی می گردد.
5. منجربه تقویت عزت نفس می شود.
بنا بر این بنده تصمیم گرفتم از طریق رویکرد مشارکت و همیاری دانش آموزان را به این درس جذاب علاقه مند نموده و علاقه به همیاری را در آنها نهادینه سازم.
جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات
یکی از اصول عمده فلسفه گرایان در تعلیم و تربیت؛ اهمیت دادن به محیط فعال یادگیری است. برای استفاده از محیط فعال بایستی کلاس درس را به گروه های کوچکی از دانش آموزان که بتوانند به صورت هماهنگ با یکدیگر کارهای فکری و عملی را کار کنند و در روش کار عملی بصورت گروهی علاوه بر رشد مهارت تحصیلی و درسی زمینه های لازم را برای رشد مهارتهای اجتماعی و تفکر انتقادی را به وجود می آورد.
برای این منظور جهت کسب اطلاعات در مورد میزان آمادگی دانش آموزان در مورد فعالیت گروهی و عملی بعد از حضور در کارگاه ارزشیابی تشخیصی از شناخت فراگیران نسبت به وسایل ، مفاهیم و کاربرد انجام شد.
1-    بررسی وضعیت کارگاه مدرسه میزان استفاده از آن و بررسی دفتر ثبت فعالیت های کارگاهی، که این دفتر نشان دهنده ی میزان کارهای عملی انجام شده و ثبت شده در دفتر با ذکر تاریخ و ابزار و وسایل لازم به کار رفته است و همچنین نشان دهنده ی نحوه ی انجام کار و مراحل کار کارگاهی و تعداد کارهای عملی انجام شده در طول سال تحصیلی است هرچه تعداد گزارشات بیشتر باشد نشان دهندة علاقه و توامندی گروههای دانش آموزی و مهارت های لازم در زمینه ی انجام کار عملی را نشان می دهد.
2-    گفتگو با مدیر مدرسه مدرسه جهت تهیه وسایل برای انجام کارهای کارگاهی. مدیر مدرسه در هماهنگی و پیشرفت کار خیلی مؤثرند. زیرا مدیر می تواند با همکاری معلم در تهیه وسایل، تشویق دانش آموزان در انجام کارهای کارگاهی مؤثر واقع شود.
3-    گفتگو با والدین دانش آموزان ، و در مواردی می توان از فرم نظر سنجی نیز در بین اولیاء دانش آموزان استفاده کرد. دانش آموزانی که به لحاظ تواناییهای مهارتی ضعیف هستند شناسایی شوند ، شناخت دانش آموزان به لحاظ تفاوت های فردی برای انجام کار خیلی مهم است. زیرا دانش آموزان با توجه به موقعیتهای اجتماعی – فرهنگی – اقتصادی در موقعیت های مختلف قرار دارند. والدین می توانند معلم را یاری کنند. برای شناخت دانش آموزان به لحاظ انجام کارهای مهارتی و دستی و هماهنگی در انجام کار عملی در بین بچه های گروه خود که والدین می توانند معلم را یاری کنند.
4-    تبادل نظر با دانش آموزان در باره نحوه انجام کارهای کارگاهی نحوه ی تدریس و نحوه انجام کار گروهی و اعضای گروهها با همدیگر و در کل مصاحبه با دانش آموزان پیرامون موضوع. این قسمت خیلی مهم است زیرا نظرات دانش آموزان خیلی سازنده است و می تواند در پیشبرد اهداف آموزشی کمک کننده ی مؤثر برای معلم باشد نظرخواهی از دانش آموزان در باره نحوه ی تدریس، نحوه کار گروهی نحوه ی تقسیم بندی گروهها – هماهنگی اعضای گروه علاقه و رغبت دانش آموزان را در انجام کار عملی و حضور پر شور و فعال در انجام کار گروهی را موفق تر می کند. اهداف آموزشی زمانی تحقق خواهد یافت که با توجه به نیازهای افراد فراگیر باشد.


جهت دانلود کلیک کنید

  • درسی بلاگ
  • ۰
  • ۰


دانلود دونمونه درس پژوهی آموزگار اول ابتدایی با موضوعات ذیل(دوفایل جداگانه با یک بار خرید)

درس پژوهی اول : مقایسه ی اعداد  تعداد صفحات بیست و هفت صفحه ورد و قابل ویرایش

درس پژوهی دوم :علوم پایه اول ابتدایی مبحث درس آهنربا 30صفحه ورد و قابل ویرایش

فهرست مطالب یکی از دو نمونه درس پژوهی در زیر آمده است
فهرست

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

یک دوره درس پژوهی

برنامه ریزی درس پژوهشی

اهداف کلی

هدف درس پژوهی

حیطه عاطفی

نحوه تقسیم کار

ویژگی های طرح درس ( سناریو )

زمان بندی نحوه اجرا

ارزشیابی تدریس :

طرح درس

عنوان:

اهداف کلی:

جزئی:

در 3 حیطه بلوم

رفتار ورودی : (8 دقیقه)

ایجاد انگیزه: (5 دقیقه)

اجرای تدریس: (20 دقیقه)

ارزشیابی تکوینی:

رفع نقص و مرور درس: (5 دقیقه)

ارزشیابی پایانی: (5 دقیقه)

ارائه تکلیف خلاقانه: (2 دقیقه)

تدریس اول :

*گزارش دهی مستند

*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه

جلسه دوم درس پژوهی

تعیین امکانات مورد نیاز

ارزشیابی تدریس :

محاسن تدریس :

معایب تدریس :

چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها

روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی

ارایه گزارش پایانی

نکات کلیدی که گروه درس پژوهی با در ذهن داشته باشد چیست؟

دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف

راهبرد های یاد دهی – یادگیری

راهبرد فعالیت محور

ابزار و امکانات مورد نیاز گروه

چالش های فرا روی گروه :

روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:

امکانات مورد نیاز گروه :

نتایج حاصله:

فهرست منابع و مآخذ :


جهت دانلود کلیک کنید

  • درسی بلاگ
  • ۰
  • ۰


طرح جابر با موضوع پرهای پرندگان به صورت کامل و آماده استفاده پرینت توسط دانش آموزان و والدین و آموزگاران دبستانی می باشد که کلیه فایل های این مجموعه قابل ویرایش و در قالب ورد (Word) می باشد

این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابربن حیان آشنایی بامهره داران می باشد که بلافاصله بعد از پرداخت قابل دانلود می باشد.

این مجموعه شامل:

  • پوستر های طرح جابربن حیان آشنایی انواع پر ها
  • تابلوی نمایش طرح جابربن حیان آشنایی با پر
  • مطالب علمی آموزشی در باره طرح جابربن حیان آشنایی با پر
  • این مستندات عنوان شده بر طبق آخرین بخش نامه طرح جابر می باشد.

قسمتی ازین مجموعه

مهمترین اعضای موجود در بدن آنها به شمار میروند. از مهمترین کارهایی که پرپرندگان انجام می دهند می توانیم از پرواز، گرم نگهداشتن آنها در هوای سرد و همین طور برای گرم نگه داشتن تخمها و حتی جلب توجه و یا فرار از دست دشمنان نام ببریم. آیا تاکنون به این نکته فکر کرده اید که پرهای پرندگان که در زندگی آنها نقشی اساسی دارند، از چه موادی ساخته شده اند؟
پرها معمولا از همان مادهای ساخته می شوند که مو و ناخن انسانها به وجود می آیند.


جهت دانلود کلیک کنید

  • درسی بلاگ
  • ۰
  • ۰

طرح تدبیر98-99


جهت دانلود با لینک مستقیم کلیک کنید

جهت دانلود با لینک مستقیم کلیک کنید

جهت دانلود با لینک مستقیم کلیک کنید



برنامه تکمیل تدبیر سال 99-98 (متناسب با همگام)

(تکمیل شده توسط مدیر سایت مدرس برتر استانی برنامه تدبیر با ضمانت کامل)

جهت اطمینان شما از نمونه فرم ها تصویر تهیه نموده ایم

جهت مشاهده تا اخر پست را دنبال کنید

محتوای جدیدترین برنامه تدبیر منطبق با همگام در قالب ورد و قابل ویرایش در سایت درسی فایل جهت اشنایی مدیران و معاونان محترم با فرم های پرشده جدید براساس سایت همگام به ادرس hamgam.medu.ir تدوین نمودم که بعد از دانلود این فایل و وارد کردن مشخصات اموزشگاه خود و تکمیل فرم خود ارزیابی یک نسخه از برنامه  را به همگام ارسال نمایید همچنین اعلام می نمایم این برنامه توسط شخص بنده که از جنس شما مدیر و مجری این برنامه بوده با صبر و حوصله فراوان براساس موازین برنامه تدبیر که در بخشنامه ان با فرمت جدید بوده تدوین نموده ام و تضمین کامل و جامع بودن برنامه و راهنمایی شما همکار عزیز از هنگام دریافت تا ارسال ان در سایت همگام و مستند سازی ان در طول سال تحصیلی و بروز رسانی ان در صورت تغییرات با بخشنامه های جدید می باشم(هرگونه فروش و انتشار این برنامه در فروشگاه های دیگر ممنوع بوده و پیگرد دارد)

 

(محتوای برنامه کامل تدبیر به شرح ذیل)

(1-برنامه راهبردی ومشخصات کلی مدرسه در ابتدای برنامه

2-فهرست مطالب طرح بصورت دقیق و مقدمه برنامه

3-اطلاعات شناسنامه ای و نموداری طرح به همراه تعداد دانش اموزان و ومشخصات کلاس ها

4-مشخصات و سمت کارکنان و پرسنل اموزشگاه شما

5-اموزگاران و مشخصات به همرا په مقدمه وظایف

6-شفاف سازی سازمانی-طرح و برنامه ها

7-جشنواره ها-دستورالعمل ها و بخشنامه هاالزامات غیر رسمی

8-تجهیز و تحلیل ذی نفعان

9-توافق نامه ها بصورت کامل و جدید

10-میثاق نامه همکاران اولیا و دانش اموزان بصورت جدا

11-مدرسه در چشم انداز سند تحول

12-تدوین برنانه راهبردی

13-تدوین ارزش ها

14-نقاط قوت و ضعف بصورت قابل فهم و ملموس

15-اهداف برنامه تدبیر

16-برنامه عملیاتی تدبیر براساس فرایند های جدید

17-فرم 6 برنامه تدبیر براساس ارزشیابی همگام که باید در ادرس hamgam.medu.ir وارد نمایید 

18- فرم بهبود فرایند ها جهت ارزیابی ماهانه شما

قسمت دوم برنامه :جدول ها و صورت جلسه های برنامه سالانه هست و شامل موارد زیر هست بصورت جز مینویسم

1-محور اموزش و یادگیری شامل شامل 23صفحه ورد و قابل ویرایش از صورت جلسات و اقدامات اموزشی

2-محور امور اداری مالی  شامل 4صفحه صورت جلسه و برنامه

3-برنامه های اجرایی سالانه با صورت جلسه ها  و جداول 24صفحه

4-محور خلاقیت شامل 4صفحه جدول و صورتجلسه

5-محور مشارکت شامل 10صفحه جدول و صورت جلسه خام

6-محور نظارت شامل 4صفحه جدول و صورت جلسه خام

7-محور پرورشی و فوق برنامه شامل 20صفحه جدول و صورت جلسه

8-تقویم اجرایی اختصاصی طرح شامل 4صفحه جدول ورد قابل ویرایش

9-شامل 16جدول ایتم های برنامه سالانه با جدول های خام ک پرشده بصورت کامل

10-چارت طرح تدبیر

برنامه عملیاتی طرح تدبیرتصویر بالا نمونه برگه ای از فرم برنامه عملیاتی در قالب 50صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد

برنامه سالانه یا فرم3 طرح تدبیرتصویر فوق نمونه برگ برنامه سالانه یا فرم سه که یک فرم 60صفحه ای ورد و جدا گانه می باشد

نمونه فرم 5 یا بهبود فرایند های طرح تدبیرنمونه تصویر بالا فرم تکمیل شده بهبود فرایند ها یا همان فرم 4 بصورت کامل شده در قالب 63 صفحه

دانلود فرم خود ارزیابی طرح تدبیرتصویر فوق فرم 6 یا همان خود ارزیابی اولیه بصورت ورد و تکمیل شده در قالب 8 صفحه می باشد

تقویم اجرایی طرح تدبیرنمونه فرم بالا تقویم اجرایی یا فرم 2 در قالب 4 برگ برای تمامی سال و مخصوص طرح تدبیر می باشد

جدول مشخصات فیزیکی طرح تدبیرجدول فوق نمونه ای از جدول مشخصات فیزیکی مدرسه می باشد که هر مدرسه بصورت اختصاصی پر می نماید

مشخصات اموزشگاه طرح تدبیرنمونه تصویر یاد شده مشخصات اولیه مدرسه از تجهیزات یا فضا می باشد

نمونه صورت جلسات طرح تدبیرنمونه تصویر بالا صورت جلسه ای از محور آموزش و یادگیری طرح تدبیر می باشد

 این برنامه با بیش از 400فروش از مطمئن ترین برنامه های درسی فایل می باشد و خرید ان توسط بنده به عنوان فروشنده از همه نظر تضمین می باشد

اگر برای خرید ایمیل ندارید نگران نباشید با ایمیل زیر خرید کنید چون سایت به شما لینک دانلود ارائه می دهد  drsifile@yahoo.com

 درصورتی که با خرید اینترنتی اشنا نیستید به شماره تماس زیر پیامک بزنید و با پرداخت هزینه کارتبکارت از طریق ایمیل یا تلگرام برنامه را دریافت نمایید

 در هنگام دانلود در هر صورتی که دچار اشتباه یا موفق به دانلود نگردیدیا اینترنت شما قطع و کسر هزینه شدید بلافاصله به این شماره  09037010959   پیامک یا با ایدی تلگرام  drsifile@   ارتباط برقرار و فایل خود را تلگرامی دریافت نمایید 

 توصیه میکنیم جهت ارائه خدمات بعد از دانلود و راهنمایی شما شماره فوق را سیو و در طول سال مشاوره رایگان بگیرید بصورت پیامکی و تلگرامی بگیرید با تشکر وبسایت    drsifile.com

(تـــــــــــــــوجـــــــــــه فــــــــــــرم 6 بــــــــــر اســــــــاس هـــمــــگام نـــیـــز اضــــــــافه شد)

(آمـــــــوزش تـــصویری ورود بــه هــــمــگام و نــــمــره گـــذاری اضــــافــه شـــد)

جهت ورود به کانال 4 هزار نفری فرهنگیان درسی فایل کلیک کنید


جهت دانلود با لینک مستقیم کلیک کنید

جهت دانلود با لینک مستقیم کلیک کنید

جهت دانلود با لینک مستقیم کلیک کنید

  • درسی بلاگ