درسی بلاگ

وبلاگ درس پژوهی،اقدام پژوهی،گزارش تخصصی،تحقیقات معلمان،طرح جابر،طرح درس ،نمونه سوال معلمان فقط در وبلاگ درسی

درسی بلاگ

وبلاگ درس پژوهی،اقدام پژوهی،گزارش تخصصی،تحقیقات معلمان،طرح جابر،طرح درس ،نمونه سوال معلمان فقط در وبلاگ درسی

وبلاگ درس پژوهی،اقدام پژوهی،گزارش تخصصی،تحقیقات معلمان،طرح جابر،طرح درس ،نمونه سوال معلمان فقط در وبلاگ درسی

  • ۰
  • ۰

فایل آزمون mmpi فرم بلند

(کلید نمره گذاری + پرسشنامه + فرم خام پاسخنامه + پروفایل)

کلید آزمون mmpi فرم بلند

(کلید نمره گذاری + پرسشنامه + فرم خام پاسخنامه + پروفایل)

کلید آزمون ۵۶۶ سوالی MMPI

تعداد سوالات: ۵۶۶

تعداد صفحات: ۴۴

قسمتی از فایل

پرسشنامه چندوجهی شخصیتی مینه­سوتا

MMPI فرم کوتاه (71سوالی)

آزمون یا تست عبارت است از وسیله­ای که به طور علمی تهیه می­شود و برای اندازه­گیری عینی استعدادها و توانایی­های فردی به کار می­رود.

نقش اصلی هر آزمون روانی اساسا اندازه­گیری تفاوت­های فردی یا تفاوت­هایی است که در فرد بخصوصی در مواقع مختلفی دیده می­شود. این امر که شرایط اجرای آزمون تا چه اندازه می­تواند نتایج آن را تحت تاثیر قرار دهند، نکته­ای است که باید مورد توجه خاص قرار گیرد. تحقیقات نشان می­دهد که عوامل بی­شمار ظریفی ممکن است نمره­های آزمون­های توانایی و شخصیتی را تحت تاثیر قرار دهند. مثلا اجرای آزمون توسط شخص آشنا یا فرد کم اطلاع، تفاوت معنی­داری را درنتایج آزمون­ها به وجود می­آورد.

صلاحیت و آمادگی­های متعددی لازم است تا شخص بتواند به آزمایش­های روانشناختی اقدام کند. کاربرد آزمون­ها، فنی است که تنها از طریق آموزش منظم و طولانی کسب می­شود. انتقال این فن به افراد ذیصلاح­ را فقط باید مراکز علمی به عهده بگیرند.

آندره­ری روانشناس سوئیسی، در مورد لزوم آموزش شغلی اجرا کنندگان آزمون­ها چنین می­نوسید: « همه مردم می­توانند رادیوگرافی یاد بگیرند، زیرا رادیوگرافی نوعی فن عکاسی است. اما، برای تشریح، تفسیر و اخذ حداکثر نتیجه از عکس، وجود متخصصان باتجربه لازم خواهد بود. در مورد تشخیص به کمک آزمون­های روانی نیز همین گفته صادق است. اگرچه اجرای آزمون­ها در صورت داشتن صلاحیت، خیلی آسان می­شود و هرچند تفسیر بعضی نتایج خاص هم بسیار آسان به نظر می­رسد، پیچیدگی و دشواری تشخیص، در صورتی که بخواهیم سازمان ذهنی فرد را بطور عمیق تحلیل کنیم، همچنان به جای خود باقی خواهد بود.»

برای جلوگیری از استفاده نابجا از آزمون­های روانی، تعیین برخی ضابطه­های علمی در مورد آزمون­ها و تفسیر نتایج آن ضروری است. رعایت این شرط که آزمون­ها توسط افراد واجد صلاحیت به کار روند، نخستین قدم در زمینه جلوگیری از کاربردهای نابجای آزمون­های روانشناختی است. اینکه اجرا کننده آزمون واجد چه شرایطی باشد، بستگی به نوع آزمون دارد. مثلا کاربرد صحیح آزمون­های انفرادی هوشی و اغلب آزمون­های

شخصیت مستلزم گذراندن کارگاه­های آموزشی یا دوره­های کارورزی زیر نظر متخصصان است. در حالیکه در مورد آزمون­های پیشرفت تحصیلی یا مهارت شغلی داشتن اطلاعات عمومی در زمینه روانشناسی کافی است.

 لینک دانلود فایل


  • ۹۸/۰۲/۳۰
  • درسی بلاگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی