درسی بلاگ

وبلاگ درس پژوهی،اقدام پژوهی،گزارش تخصصی،تحقیقات معلمان،طرح جابر،طرح درس ،نمونه سوال معلمان فقط در وبلاگ درسی

درسی بلاگ

وبلاگ درس پژوهی،اقدام پژوهی،گزارش تخصصی،تحقیقات معلمان،طرح جابر،طرح درس ،نمونه سوال معلمان فقط در وبلاگ درسی

وبلاگ درس پژوهی،اقدام پژوهی،گزارش تخصصی،تحقیقات معلمان،طرح جابر،طرح درس ،نمونه سوال معلمان فقط در وبلاگ درسی

  • ۰
  • ۰

بهترین طرح جابربن حیان پیدایش شب وروز

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل 25 صفحه

شرح مختصر فایل

این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابربن حیان حرکات زمین می باشد که بلافاصله بعد از پرداخت قابل دانلود می باشد.

این مجموعه شامل:

  • پوستر های طرح جابربن حیان حرکات زمین
  • تابلوی نمایش طرح جابربن حیان حرکات زمین
  • مطالب علمی آموزشی در باره طرح جابربن حیان حرکات زمین
  • این مستندات عنوان شده بر طبق آخرین بخش نامه طرح جابر می باشد.

قسمتی ازین مجموعه

زمین در هر ۲۴ ساعت یکبار به دور محوری که نسبت به سطح مدار آن زاویه ۲۳ درجه ۲۷ دقیقه تشکیل می‌دهد، می‌چرخد یعنی زمین هر ۲۴ ساعت یک بار از غرب به شرق به دور خود می‌گردد، از این حرکت شب و روز حاصل می‌شود. به علت صلب بودن زمین ، سرعت خطی نقاط مختلف آن متناوب است بطوری که سرعت خطی زمین در استوا ۴۶۵٫۷ متر در ثانیه و سرعت خطی آن در قطبین صفر است. در هر لحظه نیمی از زمین مقابل خورشید قرار می‌گیرد و نیمی دیگر تاریک است به این حرکت که به دور محور فرضی زمین است که از قطبین می‌گذرد حرکت وضعی می‌گویند. و به این قسمت از نیمه روشن زمین دایره عظیمه روشنایی نام نهاده‌اند.

تمایل محور زمین سبب می‌شود که در دو فصل زمستان و تابستان بخصوص دایره عظیمه روشنایی قسمتی از قطبین را شامل شود و طول شبانه روز در دو نیمکره شمالی و جنوبی و در فصول مختلف سال یکسان نباشد. زمین در هر ساعت ۱۵ درجه به دور خورد می‌گردد طول هر روز از تقسیم زاویه بین طلوع و غروب خورشید به ۱۵ بدست می‌آید. در اعتدالین طول شبانه روز با همدیگر برابر است.

اطلاعات اضافی درباره طرح جابربن حیان:

این پروژه به صورت کامل و آماده پرینت توسط دانش آموزان و معلمین و آموزگاران گرامی می باشد. تمامی فایل های این مجموعه قابل ویرایش و در قالب ورد (Word) می باشند.

طرح جابربن حیان چیست؟

انواع پروژه های علمی طرح جابربن حیان در پنج زمینه اجرا می شود که جزئیات ، روش و نمونه بهترین تزیین این طرح های آموزش و پرورش در مدارس را در ادامه این مطلب و بقیه آن ها در دسته بندی طرح جابربن حیان می توانید ببینید.

انواع طرح جاربن حیان:

  •  جمع آوری همراه با طبقه بندی « مناسب پایه های اول ؛ دوم و سوم »: جمع آوری مجموعه ای از اقلام مشابه که بتوان آن ها را براساس تفاوت های ظاهری طبقه بندی کرد .مانند انواع برگ ها یا انواع پرها و…
  •  نمایش: استفاده از اشیا برای نشان دادن چرایی و چگونگی عملکرد آن ها در واقع در این پروژه ما می خواهیم یک اصل علمی را به نمایش بگذاریم ( مثلا میدان مغناطیسی آهن ربا )
  •  مدل: ساخت اشیا برای نشان دادن چگونگی شکل و ساختمان آن ها
  •  تحقیق: ارائه جزئیات کامل تری درباره ی موضوع و بررسی جوانب مهم آن موضوع.
  • آزمایش « مناسب پایه های چهارم و پنجم و ششم »: سوالی مطرح می شود که دانش آموز جواب آن را نمی داند و باید برای رسیدن به جواب آن مراحل روش علمی را طی کند.

جهت دانلود کلیک کنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی