درسی بلاگ

وبلاگ درس پژوهی،اقدام پژوهی،گزارش تخصصی،تحقیقات معلمان،طرح جابر،طرح درس ،نمونه سوال معلمان فقط در وبلاگ درسی

درسی بلاگ

وبلاگ درس پژوهی،اقدام پژوهی،گزارش تخصصی،تحقیقات معلمان،طرح جابر،طرح درس ،نمونه سوال معلمان فقط در وبلاگ درسی

وبلاگ درس پژوهی،اقدام پژوهی،گزارش تخصصی،تحقیقات معلمان،طرح جابر،طرح درس ،نمونه سوال معلمان فقط در وبلاگ درسی

  • ۰
  • ۰


نرم‌افزار تکمیل فرم الف گزارش پیشرفت تحصیلی 1397

یکی از دغدغه‌های همواره‌ی مدارس ارائه‌ی گزارش پیشرفت تحصیلی تربیتی منصفانه و دقیق به خانواده‌ها بوده و هست . منظور از گزارش پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی ( پایه اول تا ششم ) همان بازخورد پایانی است که معلم با عنایت به رسالت خطیر شغلی ، و طبق ماده ۳ آیین‌نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی – تربیتی دوره ابتدایی، وظیفه‌ی پاسخگویی در دو یا سه نوبت از سال تحصیلی (دی‌ماه و خردادماه و در صورت لزوم شهریورماه) با توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموز و با استفاده از شواهد و اطلاعات جمع‌آوری‌شده در پوشه کار و سایر مستندات مثل رویدادنگاری، دفتر کلاسی، جهت ارائه به ذی‌نفعان (والدین، دانش‌آموز و مدیر مدرسه) تکمیل می‌نماید.

گزارش پیشرفت تحصیلی برای هر پایه، دو صفحه دارد:

الف) گزارش پیشرفت تحصیلی – تربیتی.
ب ) کارنامه تحصیلی- تربیتی
نرم‌افزار مدیر و معلم در راستای ساده‌سازی و افزایش دقت و درستی محتوایی و زیبایی ظاهری فرم الف گزارش پیشرفت تحصیلی – تربیتی ( کارنامه ) ، به یاری معلم و مدارس آمده است . با توجه به همراهی بیش از سه سال نرم‌افزار فرم الف با مدارس ، در نسخه‌ی جدید، تمامی مشکلات قبلی برطرف و کامل‌ترین نسخه‌ی ممکن در اختیار شما عزیزان همکار قرارگرفته است.

دوستان و همکاران محترم
خدمت شما عرض سلام و احترام دارم .
چند نکته در خصوص نرم افزار، لازم است بیان گردد.
نیک می دانید که تولید هر محصولی، دارای هزینه هایی است؛ نرم افزار مدیر نیز، یک محصول است که حاصل هزینه ی ساعات بسیاری از عمر تولید کنندگان آن است. هر اهل دانشی که این نرم افزار را ببینید تایید خواهد کرد که این نرم افزار با محتوایی غنی، علمی و استاندارد و البته پیشنهادی در اختیار قرار گرفته است که معلم با یاری گیری از آن و اعمال تفاوت های فردی یادگیرندگان و .... گزارشی نزدیک به واقعیت یادگیری یادگیرندگان و صد البته آبرومند تولید و در اختیار ذینفعان قرار می دهد. امسال با توجه به تغییرات بسیاری از جمله قرار دادن فصل دوم کتاب «بازخورد پایانی »با ویرایش نهایی در این نرم افزار، برای فعال سازی آن، کد فعال سازی، تعریف شده است این کد برای سه نوبت ( نوبت اول ، نوبت دوم و نوبت شهریور ماه ) فعال است و بابت آن ده هزار تومان یعنی هر نوبت کمتر از ۳۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. این طبیعی است در صورتی که می خواهید کاری علمی، شکیل، شیک، درست و دقیق و قضاوتی منصفانه انجام دهید و از طرفی هزینه ی زمانی حداقلی کنید، می توانید از این نرم افزار استفاده نمایید پس الزامی در استفاده از این نرم افزار نیست. مثل اینکه من می توانم از ویدئو پروژکتور در کلاسم استفاده کنم اگر این کار، در توانم بود و شرایط داشتم و انجام دادم، به تدریس موثر خودم کمک کرده ام، اما کسی مرا به انجام این عمل، وادار و اجبار ننموده است. تلاش خواهد شد گوناگونی مدارس دیده شود انشا ا.. برای نسخه های بعدی، مناطق محروم و کلاس های چند پایه، بلکه ویژه دیده شود.


سوالات متداول

ممکن است شما یا یکی از همکاران شما هنگام استفاده از نرم افزار با یکی مشکلات زیر روبرو باشد .

مشکل ۰۱ : برنامه را نصب و اجرا کرده اند ولی در برنامه معلم اطلاعاتی وجود ندارد و مشخصات آموزشگاه هم عوض نشده است.

راهکار : این مشکل نشان می دهد در اطلاعات برنامه معلم آنها، بروز رسانی صورت نگرفته است که خود چند علت دارد:
۱) برنامه را از حالت فشرده خارج نکرده اید (Extract نشده)
۲) برنامه های مدیر یا معلم را جابجا کرده اید و در همان توالی پوشه های که باید باشند نیست.
۳) عمل استخراج اطلاعات در برنامه مدیر با خطا مواجه شده.
پس دوباره این موارد را بررسی نمایند .

مشکل ۰۲ : در ارتباط با ترتیب دروس به ویژه قرآن و فارسی در هر دو برنامه سیستم ارزشیابی توصیفی و برنامه معلم یکی است.
راهکار : دقت شود در قست های ورود نتایج ارشیابی ابتدا فارسی و بعد قرآن قرار دارد اما قسمت مدارک تحصیلی ابتدا قرآن و سپس فارسی قرار دارد . این مورد به دلیل یکسان سازی برنامه معلم با برنامه دانا میباشد و در نهایت هر دو یکی است و موردی ندارد .

مشکل ۰۳ : بعد از نصب نگارش جدید هیچ اطلاعاتی اعم از نام کلاس ها و نام دانش آموزان جهت انتخاب و ثبت ارزشیابی وجود ندارد.
راهکار : به دو توصیه زیر توجه شود
۱) اصلی ترین موضوع این می باشد که برنامه معلم اطلاعاتش را از برنامه ارزشیابی توصیفی می گیرد
پس ابتدا وارد برنامه ارزشیابی توصیفی شوید و در منو ورود نتایج ارزشیابی، مورد ورود نتایج ارزشیابی تحصیلی کلاسی را انتخاب نموده و پس از انتخاب نوبت دوم هر کلاس را چک کنید ( یعنی باید هم نام کلاس ها کامل باشد و هم با انتخاب هر کلاس و یکی از درس ها ، دانش آموزان آن قابل رویت باشند)
اگر در این قسمتها اطلاعاتی وجود نداشت با هماهنگی اداره منطقه این موضوع را حل می شود .
۲) اگر با وجود عدم مشکل در بخش ۱ باز اطلاعاتی در برنامه نداشتید مجدد برنامه معلم را اجرا و استخراج اطلاعات را انجام دهید.

جهت دانلود رایگان روی گزینه خرید و دانلود بزنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی