درسی بلاگ

وبلاگ درس پژوهی،اقدام پژوهی،گزارش تخصصی،تحقیقات معلمان،طرح جابر،طرح درس ،نمونه سوال معلمان فقط در وبلاگ درسی

درسی بلاگ

وبلاگ درس پژوهی،اقدام پژوهی،گزارش تخصصی،تحقیقات معلمان،طرح جابر،طرح درس ،نمونه سوال معلمان فقط در وبلاگ درسی

وبلاگ درس پژوهی،اقدام پژوهی،گزارش تخصصی،تحقیقات معلمان،طرح جابر،طرح درس ،نمونه سوال معلمان فقط در وبلاگ درسی

۱۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


دانلود گزارش تخصصی تحقیق ،مقاله،علل گرایش و تمایل دانش آموزان به جنس مخالف به ویژه دختران

(این گزارش تخصصی ویژه معاونان مدیران و مشاوران و معلمان دبیرستان می باشد)

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 12 صفحه

قیمت 2000 تومان

قسمتی از مجموعه 
چکیده
با توجه به اینکه تمامی قوای زیستی، روحی ، روانی،فکری و عاطفی فرد از دوران بلوغ دچار تغییر و تحولات اساسی گردیده و بر هریک از ایت تغییر و تحولات نیز قانونمندی خاصی حاکم می باشد(هندسه ی دوره جوانی)،می توان اذعان نمود که هیچ برنامه ریزی ای برای این دوران بدون آگاهی نسبت به این قانونمندی ها موثر و کارگشا نخواهد بود.
ما در این گزارش تخصصی بر آن شدیم تا یکی از عواملی را که می تواند در گرایش نوجوان به جنس مخالف موثر باشد را موردبررسی قرار دهیم تا آشکار شود که انواع سبک های خانوادگی اعم از دموکراسی،آزادی مطلق و دیکتاتوری چه تاثیری در این میل و گرایش خواهند داشت.حال آنکه خانواده ها می توانند با ایجاد جو خفقان آور یا آزادی بیش از حد به رابطه دامن بزنند یا با رفتار و شیوه ی تربیتی مناسب تا حدود زیادی نوجوان خور را درک کرد و این روابط را کنترل کنند.

مقدمه
نوجوانان و جوانان در ارتباط پیچیده ای با خانواده، فامیل، دوستان ، مدرسه، کوچه ،محله و اجتماعات فرهنگی و مذهبی و سیاسی و اقتصادی و در ارتباط با رسانه های گروهی و با جامعه ی نزدیک و دور از خود زندگی می کنند.خصوصیات هر نوجوان یا جوان اساساش تابعی از عملکرد متقابل خود او و محیط زندگی اوست.به همین دلیل،آگاهی یافتن درباره ی نوجوانان و جوانان نیز مستلزم شناختن شخصیت آنان، ویژگی های محیط اجتماعی و فرهنگی آنان، و تاثیرات متعامل این د. جنبه بر یکدیگر است.به بیان دیگر، رفتار نوجوانان و جوانان ، علاوه بر تاثیر پذیری از ویژگی های ژنتیکی و زیستی آنان، متاثر از عوامل فیزیکی محیط،عوامل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی محیط، و نیازها و انگیزه ها و هدف هایی است که پایه های شخصیت هریک از آنان را تشکیل می دهد.این عوامل در سنین و دوره های رشدی مختلف، با شدت و نفوذ متفاوتی، بر شخصیت فرد تاثیر می گذارند.
هویت نوجوان نه تنها حاصل تجربه و ارتباطات فرد با محیط اوست، بلکه جنبه ی شناختی انتزاعی نیز دارد و گسترده ی وسیعی را در بر میگیرد و به او امکان می دهد که از محیط اطراف خویش فراتر رود و خود را به جهان اجتماعی-فرهنگی بزرگتری متصل کند.
اگرچه نظام اجتماعی دارای یک وحدت ترکیبی است و با تاریخ یک جامعه و حتی با تاریخ زندگی انسان در ارتباط است،اما یک نظام اجتماعی را، که در تعامل با شخصیت فرد است، می توان به صورت یک مجموعه از نظام های کوچکتر نیز در نظر گرفت.هرفرد، و از جمله یک نوجوان یا جوان ، در مرکز این سیستم قرار می گیرد و با هر یک از آنها در تعامل می پردازد.
نظامی که از همه به فرد نزدیک تر است، عموماش نظام خانواده است که فرد در ارتباط مستقیم با آن قرار دارد و فرد مستقیماَ از آن تاثیر می گیرد و بر آن تاثیر می گذارد.

فهرست
چکیده ۲
مقدمه … ۳
بیان مساله. ۴
وارد شدن به سنین نوجوانی ۵
توجه به سلامت روان دختران دانش‌آموز ۹
دختران و “نیاز به توجه” در دوران پیش از بلوغ ۱۰
نتیجه گیری: ۱۱
منابع:12

جهت دانلود کلیک کنید

  • درسی بلاگ
  • ۰
  • ۰


دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت واژه های آسمانی

قابل توجه نیروهای معاونت پرورشی(اداری و آموزشی)
به اطلاع می رساند دوره ضمن خدمت
واژه_های_آسمانی به صورت الکترونیکی با کد 99505927 برای تمامی نیرو های معاونت پرورشی در 10 جلسه برابر ضوابط و مقررات ذیل برگزار می گردد:

شروع ثبت نام در سامانه ltms از 28 اردیبهشت تا 4 خرداد توسط فراگیران

برای ثبت نام وارد سامانه ltms شوید
Www.ltms.medu.ir
ازقسمت ثبت نام دوره ها می توانید ثبت نام کنید.

جهت دانلود کلیک کنید

  • درسی بلاگ
  • ۰
  • ۰

جهت دانلود کلیک کنید

دانلود 4 عدد گزارش تخصصی پایه چهارم در یک بار دانلود با قیمت فقط 5 هزار تومن

1-گزارش تخصصی آموزگار چهارم ابتدایی :راه های شناسایی دانش آموزان بیش فعال پایه چهارم و درمان آن ها - بصورت ورد و قابل ویرایش تعدا  صفحات 28

2-گزارش تخصصی آموزگار چهارم ابتدایی:برطرف سازی افت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم باروش های مناسب - بصورت ورد و قابل ویرایش 25 صفحه

3- گزارش تخصصی آموزگار چهارم ابتدایی : چگونگی بهبود وضعیت درسی دانش آموزان در درس علوم تجربی  چهارم ابتدایی - صورت ورد و قابل ویرایش 20 صفحه

4-گزارش تخصصی آموزگار چهارم ابتدایی : برطرف کردن اضطراب و دلهره یکی از دانش آموزان پایه چهارم در درس علوم تجربی - صورت ورد و قابل ویرایش - تعداد صفحات24 صفحه

قسمتی از یک نمونه گزارشات

چکیده

بارها در کلاس درس خود مشاهده می کردم که تعدادی از دانش آموزانم به دلایل مختلفی نسبت به بقیه دچار افت تحصیلی هستندودرارزشیابی های کتبی وشفاهی نمرات پایینی کسب می کنندووالدین آنها ازاین موضوع احساس رنج مینمودندوبا همهً تلاش درپی جبران آن برمی آمدند. در بسیاری از مواقع می دیدم که شاگردانم دچارتحقیرهاوسرزنش ها وتنبیهات قرار می گرفتندوگاهی نیز گره بسته ی آنان با اتخاذ مواضع نادرست والدین یا خود من بسته تر می شد.

با مشاهده ی این مساًله در کلاسم تصمیم گرفتم با پیدا کردن راه حل های مناسب وابتکاری سرنوشت آنها را تغییر دهم،در نتیجه با مطالعهً کتاب های گوناگون وتحقیقات انجام شدهً قبلی توانستم قبل از امتحانات نوبت اول،با برگزاری جلسات مداوم با اولیا وبا اجرای سه روش شامل:

- 1 دادن برنامه پیشنهادی درسی - 2 رودررویی وتبادل نظر دانش آموز قوی با ضعیف

- 3 تهیًه فرم نظارت خانواده بر امور درسی فرزندشان روز به روز به فراگیری آنان روح تازه ای بخشیده ومیانگین نمرات دانش آموزان ضعیفم را از 7به16 رسانده وآنها را موفق وشاد ببینم.

مقدمه

تربیت فرزند با همه سادگی و طبیعی بودن از کارهای دشوارومسؤلیت های سخت وسنگین است. تا روزی که طفل خرد سال و در آغوش مادر است نگهداری او برای والدین یک مشکل است، روزی که به راه می افتد این دشواری به گونه ای دیگر رخ می نمایدوزمانی که به مدرسه وکلاس درس وارد می شود وآغاز فراگیری علم و دانش های گونا گون می رسد ،این سختی دو چندان می شود.

همهً آنهایی که به مدرسه میروند به یک میزان توفیق پیشرفت ندارندوهمه آنان که در سایه لطف و عنایت و زحمت والدین و مربیان قرار می گیرند، به یک درجه رشد نمی کنند. برای عده ای مسأله افت تحصیلی پیش می آید که علت آن خواه موجه ویا غیرموجه برای والدین و مربیان مشکل آفرین است وطبیعی است که باید در این مورد تدابیر خاصی اندیشیده ومشکل بر طرف شود. اساس این پژوهش دانش آموزانی را در بر می گیرد که دلیل عقب ماندگی درسی آن ها ذهنی وارثی نبوده ، بلکه در عین داشتن هوش و استعداد کافی از دروس و برنامه های تحصیلی عقب مانده اند و نمی توانند همگام با دیگر دانش آموزان پیش بروند ودر به دست آوردن موفقیت های تحصیلی دشواری هایی برای خود و دیگران می آفرینند.

به کار گیری روش های متعدد وابتکاری می تواند با توجه به موقعیت های مختلف زمانی ومکانی نقش مهمی در پیشرفت دانش آموزان داشته با شد و آینده ی تاریک وبی روح آنان را به دنیایی روشن وزیبا تبدیل نماید

فهرست

چکیده 3

کلید واژه: 3

مقدمه 4

ارزیابی از وضع موجود : 5

اهداف گزارش : 6

هدف تخصصی : 6

اهداف جزئی : 6

مقایسه با شاخص : 6

جمع آوری اطلاعات راجع به موضوع : 7

الف : کسب نمرات . 7

ب : پرسش نامه 8

ج : مصاحبه با والدین 9

د : مصاحبه با همکاران 11

پیشینه تحقیق : .. 12

تجزیه وتحلیل داده ها 14

یافتن راه حل ها . 15

علت:1عدم علاقه به ادامه تحصیل: . 15

علت:2عدم درک ارزش کاروتوان آینده نگری 16

علت:3نداشتن انگیزه 16

علت:4ترس و اضطراب امتحان 16

علت: 5 سردر گمی در خانه 16

راه حل ها 17

انتخاب طرح جدید و اجرای آن 17

روش اول: دادن برنامه ی درسی 18

روش دوم:تبادل نظررودرروی دانش آموز قوی با ضعیف 18

روش سوم: تهیه فرم بررسی و نظارت بر تکالیف واموردرسی توسط اولیا 19

ارزیابی بعد از اجرای طرح 21

بررسی نقاط قوت اجرای طرح 25

نتیجه گیری،پیشنهادها 27

پیشنهادهایی جهت بهتر شدن روند اجرای روش ها: . 28

فهرست منابع 28

جهت دانلود کلیک کنید

  • درسی بلاگ
  • ۰
  • ۰

عنوان گزارش تخصصی :آموزگار ابتدایی:
بررسی روش های نوین تدریس در دروس پیام های آسمانی

و درس قرآن و ارائه راهکار ها و پیشنهادات در جهت بهبود وضعیت تدریس

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل 146

مقدمه
تربیت دینی یکی از مهم‌ترین اهداف نظام آموزشی کشور است و اهمیت و جایگاه ویژة آن باعث شده است درس مستقلی، که عموماً تحت عنوان قرآن و تعلیمات دینی شناخته می‌شود، با سایر دروس در هر پایه تفاوت‌های عمده‌ای داشته باشد. اصولاً ماهیت دروس دینی به‌گونه‌ای ا‌ست که از نظر محتوای آموزشی، فرایند یادگیری و شیوه‌های آموزشی با دروس دیگر قابل مقایسه نیست.
به عبارت دیگر، هر فعالیتی که از سوی معلم برای یادگیری در دانش‌آموز انجام شود، صرف‌نظر از ارزش محتوای مورد یادگیری، آموزش و تدریس محسوب می‌شود. در این صورت و دروسی چون ریاضی، جغرافیا، زیست‌شناسی، تاریخ، علوم‌پایه و... همگی از این نظر در یک ردیف جای می‌گیرند، اما اگر یادگیری را مفهومی فراتر از آموزش تلقی کنیم و در واقع آن را هدف آموزش بدانیم، در آن صورت باید فرایندی را که در استمرار زمان باعث ایجاد تمرین، تجربه و تغییرات تدریجی و نسبتاً پایدار در دانش‌آموز شود، یادگیری تلقی کرد.(ساجدی ،ش42: 4)
درس پیام های آسمانی از این نظر با سایر دروسی که نام بردیم بسیار متفاوت است.
زیرا یادگیری در تربیت دینی بیش از آنکه نظری باشد، عملی است. در حالی‌که سایر دروس1 چندان در عرصة عملی مطرح نیستند. اگر چه در مورد آموزش دروس آزمایشگاهی مفهوم آموزش عملی به چشم می‌خورد؛ اما عمل در این دروس همان مهارتی است که اگر در فرایند آموزش به‌دست نیاید، لطمه‌ای به شخصیت و ساختار وجودی دانش‌آموز وارد نخواهد ساخت؛ چراکه حوزة عمل در آن‌ها خود محتوای دروس‌اند، نه خود دانش‌آموز. در حالی‌که هدف تربیت دینی ایجاد کنش و رفتارهای خاصی است که بود و نبود آن‌ها اساساً بر ساختار وجودی و شخصیت دانش‌آموز تأثیرگذار است. تربیت یعنی استعدادهای درونی را، که بالقوه در یک شیء موجود است، به فعلیت در آوردن و پروردن و لهذا تربیت فقط در مورد جاندارها یعنی گیاه و حیوان و انسان صادق است.( مطهری، :56 و 57)
بر آن است تا استعدادها و قابلیت‌های دانش‌آموز را در جهت کمال انسانی وی در تقرب به خداوند، که سرچشمة کمال است، شکوفا کند و در این مسیر از توانایی‌های خود بهره ببرد.
لذا چنانچه ارزش‌های وجودی فرد برای خودش یا برای آموزش‌دهندگان وی شناخته شده نباشد، تربیتی صورت نخواهد گرفت و آنچه در قالب تربیت صورت می‌گیرد، بیشتر شرطی شدن است تا پرورش و تغییر رفتار آگاهانه، که از مشخصات تربیت به معنای واقعی آن است. تفاوت معنای تربیت در مورد انسان و حیوان نیز همین است. برای مثال، اگر بخواهیم رفتاری مؤدبانه مانند «دست دادن» را به کودک بیاموزیم، کافی است او را عملاً در موقعیت‌های مختلفی که این ‌کار مجاز است، تعلیم دهیم و محدودة این رفتار را برای او مشخص کنیم. به این ترتیب، او به‌تدریج خواهد آموخت که کی، کجا و با چه کسانی دست بدهد.
حال اگر اتفاقاً دست این کودک یا نوجوان در حادثه‌ای آسیب ببیند، بشکند یا به هر دلیل دیگری نتواند دست خود را حرکت دهد، این رفتار مؤدبانه به شکلی دیگر، که جایگزین قبلی است، باز هم صورت می‌گیرد؛ مثلاً تکان دادن یا خم کردن سر و... . در حالی‌که همین دست دادن را می‌توان به حیوانات نیز آموخت. چنان‌که در سیرک‌های نمایشی توسط مربیان کارآزموده به شیرها آموزش داده می‌شود و آن‌ها نیز مانند انسان‌ها با مردم دست می‌دهند. اما هرگز شیر آسیب‌دیده‌ای که قادر به حرکت دادن دست خود نیست، رفتار جایگزین ندارد! زیرا رفتار قبلی او (دست دادن) آگاهانه و هدفمند نبوده بلکه تنها یک واکنش ناشی از شرطی شدن بوده است.( جعفری:210 و 211)
تأکید بر جایگاه ویژة دروس قرآن و تعلیمات دینی در نظام آموزشی از آن جهت صورت می‌گیرد که هدف اصلی، یادگیری عملی و التزام به کاربرد آموخته‌هاست. آموزه‌هایی که قابل حصول و انسان‌سازند و دامنة آن‌ها از حوزة نظری فراتر می‌روند و تمام ارکان و شئون زندگی فرد را دربرمی‌گیرند.
اساساً این نوع تربیت با تمامی واقعیات خارجی زندگی انسان و پیوند او با هستی ارتباط دارد. لذا جهت نیل به هدف و نقطة مشخصی که تربیت دینی در پی آن است، باید برنامه‌ریزی شود. برنامه‌هایی که مشتمل بر نحوة ارتباط فرد با خدا، مردم، طبیعت و خودش باشد. بدیهی است چنین برنامه‌ای بر پایة اصول مشخصی که از باید و نبایدهای معین برمی‌خیزد و بر مبنای قواعدی که توسط مربیان لحاظ می‌شود، تدوین خواهد شد.
برخی از عمده‌ترین مشکلات آموزش و یادگیری دروس دینی به مواد و محتوای آموزشی مربوط می‌شود. در سال‌های اخیر در جهت کیفیت بخشی به محتوا اقدامات مؤثری صورت گرفته که از جملة آن‌ها تغییر کتب درسی و تألیف محتوای جدید است. این تغییرات در دورة ابتدایی به تألیف «هدیه‌های آسمان» و در دورة راهنمایی به تألیف «پیام‌های آسمان» منجر شد و در دورة متوسطه نیز تألیف «دین و زندگی» قدم مثبتی است که در جهت ترغیب دانش‌آموزان به یادگیری محتوای دینی برداشته شد.
هدف مشترک در این تغییرات، اجرای سیاست خاصی است که در صدد ایجاد باورهای قلبی در فراگیرندگان از طریق اقدامات فکری و فعالیت‌های عقلانی خود آن‌هاست. ( حدادعادل:41)
در شرایط کنونی، عموم مخاطبان شاید در بعد اعتقادی مشکلی نداشته باشند ولی هرچه به ابعاد عملی و رفتاری نزدیک می‌شویم، وضعیت، به نسبت، نامطلوب‌تر می‌شود.
جنبة رسمی داشتن نظام آموزشی و تلقی رسمی و فاقد بار تربیتی از سوی دانش‌آموزان، به‌خصوص در مقاطع بالاتر، نوع تحصیلات و مدرسه، نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و به‌‌کار گرفته نشدن الگوهای مناسب و شایسته از مواردی هستند که از دیدگاه صاحب‌نظران، در تقویت نشدن و توسعه نیافتن رفتار دینی و اخلاقی دانش‌آموزان و بهره‌ نگرفتن آنان از انبوه فعالیت‌های تربیت دینی و اخلاقی موجود تأثیر گذارند

جهت دانلود فایل کلیک کنید

  • درسی بلاگ
  • ۰
  • ۰


دانلود گزارش تخصصی تاثیر کلاسهای فوق برنامه بر روند تحصیلی دانش آموز

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات 18 صفحه

(ویژه تمامی مقاطع تحصیلی)

قسمتی از فایل

چکیده:
فعالیت های فوق برنامه مجموعه فعالیت های سازمان یافته و پیش بینی شده ای است که به منظور تثبیت ، تعمیق ، آشنایی و کارکرد عملی در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان درنظر گرفته می شود تا به رشد و تعالی ، شکوفایی استعدادها و مشارکت در برنامه های عملی کمک کند . این برنامه ها در پیشرفت آزمون و امتحانهای دانش آموزان نقش مهمی دارد. و در عرض برنامه ی درسی قرار گرفته است شود . فعالیت های فوق برنامه را می توان کلیه اعمالی دانست که در برنامه درسی روزانه برای آن ساعات به خصوص پیش بینی نشده و هدف آن شناسایی و پرورش استعدادهای نهفته دانش آموزان است. در این گزارش به خوبی آثار کلاسهای فوق برنامه را مورد بررسی قرار داده است.

مقدمه:
فرآیند یاددهی و یادگیری ، فرآیند دو جانبه ای است که در آن یاددهی با ابتکار و خلاقیت معلم و یادگیری بر اساس مفاهیم و اهداف درس است به نحوی که هر دو طرف فر آیند ، معلم و متعلّم در این فعالیت مشارکت داشته باشند.
فعالیت های فوق برنامه مجموعه فعالیت های سازمان یافته و پیش بینی شده ای است که به منظور تثبیت ، تعمیق ، آشنایی و کارکرد عملی در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان درنظر گرفته می شود تا به رشد و تعالی ، شکوفایی استعدادها و مشارکت در برنامه های عملی کمک کند . این برنامه ها در توسعه ی تجربیات تربیتی دانش آموزان نقش مهمی دارد (فراگیری مهارت های زندگی و حل مسئله ) ، در عرض برنامه ی درسی قرار گرفته است ، نیازهای فردی دانش آموزان و ویژگی های محلی و منطقه ای را مورد توجه قرار می دهد و بالاخره موجب غنای برنامه ی درسی می شود . فعالیت های فوق برنامه را می توان کلیه اعمالی دانست که در برنامه درسی روزانه برای آن ساعات به خصوص پیش بینی نشده و هدف آن شناسایی و پرورش استعدادهای نهفته دانش آموزان است .

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
اهداف تشکیل کلاسهای جبرانی : ۴
انواع کلاسهای فوق برنامه : ۵
فعالیت فوق برنامه و مکمل چیست؟ ۷
اهداف برنامه های مکمل و تکالیف خلاقانه ۸
اهمیت فعالیت فوق برنامه و مکمل ۹
مراحل طراحی و برنامه ریزی فعالیت فوق برنامه ۱۱
نتیجه : ۱۷
منابع: ۱۸

جهت دانلود کلیک کنید

  • درسی بلاگ
  • ۰
  • ۰


دانلود گزارش تخصصی تاثیر بازیهای گوشی و کامپیوتری بر روند یادگیری دانش اموزان

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل 15 صفحه

قسمتی از فایل


چکیده
با پیشرفت فناوری و عمومی شدن ابزارهای الکترونیکی مانند رایانه، بازی های پیشرفته تری رواج یافته اند. یکی از این بازی ها، بازی رایانه ای است که انجام آن مستلزم پردازش سریع اطلاعات و ارائه پاسخ های منطقی و فوق العاده سریع است. سازندگان بازی های رایانه ای به مدد فناوری های پیچیده و نرم افزارهای پیشرفته ای که در اختیار دارند می توانند تا حد امکان جذابیت این بازی ها را برای کودکان و نوجوانان افزایش دهند و سعی دارند با استفاده از این تکنیک ها و بهره بردن از ماجراجویی های مورد توجه کودکان و نوجوانان ، به بازار گرم این بازی ها رونقی دوچندان ببخشند . لذا ” خشونت “ و ” استفاده از اسلحه های “ گوناگون جزء لاینفک بسیاری از این بازی هاست. لذا ما در این گزارش سعی نموده ایم تا دید و مسیر درستی ،راجب استفاده درست و به جا ،از بازیهای رایانه ای را مطرح نماییم.

مقدمه:
بازی های رایانه ای به عنوان یک پدیده اجتماعی درکنار سایر رسانه های صوتی و تصویری در دنیای امروز به دلیل رشد چشمگیر فناوری های ارتباطی، طی سال های اخیر با کشش و جاذبه ای حیرت انگیز، عمده ترین مخاطبان خود را از میان کودکان و نوجوانان انتخاب می کند و نه تنها بخش قابل توجهی از اوقات فراغت این قشر را به خود اختصاص داده بلکه به نظر می رسد حتی اوقاتی را که آنان باید به انجام تکالیف درسی یا حضور در جمع خانواده اختصاص دهند نیز پوشش داده است. لذا توجه به این امر مهم باید بیش از پیش مورد توجه و بازنگری قرار گیرد.

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
اهمیت و ضرورت بازی در آموزش ۴
ویژگی های بازی های رایانه ای ۵
ساختار بازی های رایانه ای ۶
چگونگی عملکرد بازی های رایانه ای در امر آموزش ۷
بازی های رایانه ای و تأثیرات آن ها در کودکان و نوجوانان ۸
در مجموع در باب محاسن بازی های رایانه ای می توان گفت: ۱۰
معایب بازی های رایانه ۱۱
رهنمودهای شیوه ی استفاده از بازی های رایانه ای : ۱۳
نتیجه گیری و پیشنهادات ۱۴
منابع: ۱۵

جهت دانلود کلیک کنید

  • درسی بلاگ
  • ۰
  • ۰

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به خواندن قرآن تشویق نمایم ؟

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعدا  صفحات 30صفحه

قسمتی از فایل

چکیده

عنوان اقدام پژوهی حاضر این است که ، چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش‌آموزان پایه ششم را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم؟ و هدف اصلی آن نیز افزایش میزان علاقه مندی دانش‌آموزان یاد شده به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن می باشد. اما نکته ای که اشاره به آن خالی از لطف نمی باشد ، آن است که اگر چه موضوع و عنوان اقدام پژوهی حاضر، تکراری به نظر می رسد ، اما باید اذعان نمود که گاهی از اوقات ، تکرار نه تنها زیبا و ضروری ست ، که بسیار حیاتی نیز می باشد ! از آن جمله می توان به تکرار شب و روز، تکرار نمازهای پنج گانه در هر روز وغیره اشاره نمود. علاوه بر این ، آشنا نمودن کودکان با اصول و مبانی دین اسلام، به ویژه قرآن کریم ، آن هم در پایه ششم دبستان ، همواره نیازمند تکرار است. زیرا عامل « تکرار » در فرایند تدریس ، امری اجتناب ناپذیر می باشد. بدون شک ، انجام این تحقیق ، از ابعاد گوناگون دارای اهمیت و ضرورت بسیار بوده است. زیرا از یک سو، علاوه بر ایجاد علاقه مندی در دانش‌آموزان پایه ششم دبستان هیئت امنایی مهدیه به درس قرآن ، میزان فعالیت و مهارت آنان در روخوانی ، روان خوانی ، قرائت و حفظ آیات ، پیام ها و داستان های قرآنی را افزایش می داد و از دیگر سو، موفقیت دانش‌آموزان در یادگیری دیگر دروس( قرائت فارسی ، جمله نویسی ، املا و غیره ) را نیز امکان پذیر می ساخت.

توصیف وضع موجود

اینجانب …. .کلاس …آموزشگاه در اوایل سال تحصیلی ضمن مشاهده نامحسوس رفتار و فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان کلاس و هم‌چنین نظر سنجی کتبی و انجام مصاحبه با آنان و حتی اولیای مربوطه و تبادل نظر با معلم سال گذشته شاگردان کلاس ، متوجه عدم علاقه مندی بیش تر آنان به درس قرآن گردیدم 1.بیش تر دانش‌آموزان در ساعات قرآن ، یا با هم صحبت می کردند و یا بی مورد برای بیرون رفتن از کلاس اجازه می گرفتند. 2.آیه های قرآن را در هنگام استفاده از نوار به صورت منظم ، هم خوانی نمی کردند. 3.برخی از دانش‌آموزان در ساعات قرآنی ، غیبت های بی مورد ویا غیر موجه داشتند. 4.تمایل چندانی به گوش دادن عبارت ها ، پیام ها و مفاهیم ساده قرآنی از خود نشان نمی دادند. 5.به خواندن و حفظ سوره های کوتاه قرآن علاقه ای نشان نمی دادند. 6.با انجام وضو و هم چنین اصول و آداب احترام به قرآن نا آشنا بودند. 7.با عناوین کتاب های داستان قرآنی نا آشنا بودند. 8.در تمیز نگه داشتن کتاب قرآن چندان کوشا نبودند. 9.کاملاً با گنجینه ی احادیث و پیام های قرآنی ناآشنا بودند. 10. در اجرای نمایش ، به ویژه نمایش های قرآنی، مهارت کافی را نداشتند. 11. برخی از اولیای دانش‌آموزان ، از عدم علاقه مندی فرزندشان به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن ، اظهار نارضایتی می کردند.

جهت دانلود کلیک کنید

  • درسی بلاگ
  • ۰
  • ۰

دانلود گزارش تخصصی آموزش والیبال در مدارس

تعداد  صفحات 12 صفحه

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

قسمتی از فایل

چکیده:
والیبال یک ورزش تیمی و ششمین ورزش محبوب، و گسترده‌ترین ورزش در بیشتر کشورهای جهان است که در آن بازیکنان در دو تیم شش نفره، در دو سوی توری قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا طبق قوانین بازی، توپ را از روی تور در زمین تیم مقابل فرودآورند.والیبال در سال ۱۸۹۵ در کشور آمریکا متولد شد و در المپیک ۱۹۶۴ توکیو برای نخستین بار در برنامه بازی‌های المپیک قرار گرفت، فراگیر شد و تقریباً در تمام دنیا بازی می‌شود که در شرق آسیا و همچنین کشورهای برزیل و ایتالیا محبوب‌تر است.
در گزارش حاضر شما بیشتر با رشته ی والیبال، تکنیک ها و تاکتیک های پایه و چگونگی اجرا و توسعه آن آشنا خواهید شد.
مقدمه:
والیبال ورزشی تیمی و بسیار مهیج است، که پیشینه ای یکصد و ده ساله دارد و امروزه تقریباً تمامی کشورهای جهان عضو فدراسیون جهانی آن هستند.
تمرینات مربوط به چالاکی و چابکی را باید با تاکید بر روی پیشرفت تدریجی انجام داد. قبل از شروع برنامه؛ والیبالیست ها باید ۴ تا۶ هفته تمرینات اولیه اروبیک و تمرینات اماده سازی را تکمیل کنند.این به جلوگیری از صدمه دیدن در زمانی که بدن حرکت های اماده سازی سخت تری را انجام می دهد کمک می کند.

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
قوانین و مقررات والیبال ۴
● نکات دیگر ۶
● مناطق زمین والیبال ۸
مینی والیبال چیست؟ ۸
قوانین و مقررات مینی والیبال: ۹
برنده بازی: ۱۰
نتیجه گیری: ۱۱
منابع: ۱۲

[جهت دانلود کلیک کنید

  • درسی بلاگ
  • ۰
  • ۰

آزمون مداد کاغذی با توجه به آخرین تغییرات کتب درسی 96-97 تمام دروس و مباحث کلاس اول را تا پایان سال به صورت مرتب شده در اختیار آموزگاران قرار خواهد داد . در این کاربرگ ها اهداف ارزشیابی توصیفی به طور کامل رعایت شده است و در پایان هر برگه جدول مربوط به اهداف برای آموزگاران محترم قرار دارد . 

توجه توجه نمونه سوالات  نوبت دوم از همه ی دروس پایه اول با توجه به طرح توصیفی و رعایت مضامین ارزشیابی توصیفی طراحی و اضافه گردید ، این پکیج با قیمت استثنایی برای آموزگاران پایه اول در دسترس می باشد به طوری که با یکبار دانلود نمونه سوالات کل دروس پایه اول و نمونه سوالات امتحانی نوبت های اول و دوم را نیز خواهید داشت

تعداد صفحات سوالات درس به درس 200صفحه 

فرمت فایل ورد و پی دی اف



جهت دانلود  کلیک کن



کلمات کلیدی

نمونه سوالات درس به درس پایه اولx
سوالات نوبت دوم پایه اولx
سوالات کامل نوبت اول و دوم پایه اولx
نمونه سوال کلاس اولx
سوالات مداد کاغذی پایه اولx
نمونه سوالات کل کتاب پایه اولx
آزمون های عملکردی جامع پایه اولx
  • درسی بلاگ
  • ۰
  • ۰


تکلیف هفتگی کلاس اول(تمام دروس)

تعداد صفحات 80 صفحه

فرمت فایل word+pdf 

این مجموعه متناسب با طرح توصیفی سال 97-96  از تمرینات درس های کلاس اول شامل کل دروس  از سال تحصیلی است که برای تمرین پایان هفته ی دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به زیبایی طراحی شده و همه ی درس های طول هفته را شامل می شود.

با دانلود این محصول می توانید به راحتی فرصتی برای تمرین و تکرار دروسی که در طول هفته ارایه شده برای دانش آموز فراهم کنید. همه ی تمرینات مربوط به ریاضی ، فارسی ، دیکته ، علوم ، هنر ، مناسبتهای هفته ، قرآن و… در این پیک ها در قالب تمرینات متنوع جای داده شده است.


جهت دانلود فایل کلیک کنید

  • درسی بلاگ